Christian Lillinger: Drums
Petter Eldh: Bass
Wanja Slavin: Saxophone
Peter Evans: Trumpet
Petter Eldh: Bass
Wanja Slavin: Saxophone
Peter Evans: Trumpet
1. Pulsar (Peter Evans) 8:31
2. Body Decline (Petter Eldh) 5:05
3. Brandy (Petter Eldh) 6:02
4. Alan Shorter (Peter Evans) 4:54
5. Trio Amok (Christian Lillinger) 4:05
6. Enbert Amok (Christian Lillinger) 5:18
7. The New Portal (Peter Evans) 6:26
8. Jazzfriendship (Wanja Slavin) 2:28
9. A Run Through the Neoliberalism (Christian Lillinger) 4:03
2. Body Decline (Petter Eldh) 5:05
3. Brandy (Petter Eldh) 6:02
4. Alan Shorter (Peter Evans) 4:54
5. Trio Amok (Christian Lillinger) 4:05
6. Enbert Amok (Christian Lillinger) 5:18
7. The New Portal (Peter Evans) 6:26
8. Jazzfriendship (Wanja Slavin) 2:28
9. A Run Through the Neoliberalism (Christian Lillinger) 4:03
Recorded in May 2016 by Marco Birkner at Studio H2 in Berlin, Germany. Mixed in February 2017 by Marck Fuck.
Mastered in February 2017 by Klaus Scheuermann.
Liner notes: Kevin Whitehead. Photo of cover art: László Moholy-Nagy.
Graphic design: Jonas Schoder. Photo: Lukas Haemmerle. Executive producer: Anja Illmaier.
Produced by Amok Amor and Intakt Records, Patrik Landolt. Published by Intakt Records.
Mastered in February 2017 by Klaus Scheuermann.
Liner notes: Kevin Whitehead. Photo of cover art: László Moholy-Nagy.
Graphic design: Jonas Schoder. Photo: Lukas Haemmerle. Executive producer: Anja Illmaier.
Produced by Amok Amor and Intakt Records, Patrik Landolt. Published by Intakt Records.
Intakt CD 279 / 2017
Dieses Quartett werden
Sie lieben", schreibt der amerikanische Journalist Kevin Whitehead.
"Vorgänger des Quartetts war das Trio Starlight der Berliner Musiker
Christian Lillinger, Petter Eldh unjd Wanja Slavin, Doch Peter Evans ist
ganz offensichtlich ein vollwertiger Partner in einer neuen Band. Seine
Improvisation ist graziös und abstrakt, melodisch und mit einem Hauch
von Blues. Seine und Slavins Tonfolgen können entwaffnend schön sein;
ihr Mix ist strahlend und spritzig.
Im Gegensatz zu dieser Luftigkeit wirkt die Rhythmusgruppe wie geerdet: Die verrückte Präzision abstrakter Beatmusik findet ihren Nachhall in Eldhs Eloquenz und seiner Art und Weise, Höhen und Tiefen in einer einzigen Tonfolge zu erfassen, ebenso wie in Lillingers Klarheit bei hoher Geschwindigkeit; seine Stöcke auf der kleinen Trommel klingen bisweilen wie getrocknete Erbsen, die auf Blech fallen – jeder Aufprall ist klar.
Natürlich sind sie alle grossartig, doch diese Musik handelt davon, wie sie zusammenkommen und eine geradezu verrückte Liebe zur kreativen Tradition beweisen: eine Liebe, die Amok läuft."
Kevin Whitehead, Liner notes
Im Gegensatz zu dieser Luftigkeit wirkt die Rhythmusgruppe wie geerdet: Die verrückte Präzision abstrakter Beatmusik findet ihren Nachhall in Eldhs Eloquenz und seiner Art und Weise, Höhen und Tiefen in einer einzigen Tonfolge zu erfassen, ebenso wie in Lillingers Klarheit bei hoher Geschwindigkeit; seine Stöcke auf der kleinen Trommel klingen bisweilen wie getrocknete Erbsen, die auf Blech fallen – jeder Aufprall ist klar.
Natürlich sind sie alle grossartig, doch diese Musik handelt davon, wie sie zusammenkommen und eine geradezu verrückte Liebe zur kreativen Tradition beweisen: eine Liebe, die Amok läuft."
Kevin Whitehead, Liner notes
Photo: Lukas Haemmerle
You are gonna love this quartet",
writes American journalist Kevin Whitehead. "This quartet was preceded
by the Starlight trio of the Berlin players Christian Lillinger, Petter
Eldh and Wanja Slavin, but Peter Evans is obviously a full partner in a
new band. He brought some prime material, and shows uncanny range. His
improvising is airy and abstract, tuneful, and tinged with the blues.
His lines and Slavin's can be disarmingly lovely; the blend is bright
and fizzy.
The rhythm section is earth to their air: the nutty precision of abstract beat music echoes in Eldh's eloquent stutters and way of covering highs and lows in a single line, and in Lillinger's clarity at high speed; his sticks on snare can sound like dried peas poured on a metal sheet, every stroke distinct.
Yeah, they're all great, but this music is about how they come together, showing creative tradition some crazy love: amour run amok.
Kevin Whitehead, Liner notes
The rhythm section is earth to their air: the nutty precision of abstract beat music echoes in Eldh's eloquent stutters and way of covering highs and lows in a single line, and in Lillinger's clarity at high speed; his sticks on snare can sound like dried peas poured on a metal sheet, every stroke distinct.
Yeah, they're all great, but this music is about how they come together, showing creative tradition some crazy love: amour run amok.
Kevin Whitehead, Liner notes